De ce facebook...


     Cred ca este printre ultimele texte scrise inainte de a lansa acest site. De fiecare data cand ma gandeam sa il scriu, imi gaseam tot felul de alte preocupari mai urgente (sa modific un buton, sa sterg/adaug cateva semne de punctuatie, cum ziceam, numai treburi importante...). Intr-un final, si la presiunea celor din jur (nu e ok sa dam drumul la site fara a avea si ceva in spatele unui titlu), am considerat ca e momentul...


     Asadar, de ce facebook? Poate ca pentru cineva care este fan social online media (suna cam ciudat...), pare natural. Cuiva care se culca, se trezeste si sta cu ochii pe smartphone dupa ultimele comentarii i s-ar parea de la sine inteles. Insa eu nu fac parte din aceste categorii. Da, am pagina de facebook, da mai urc din cand in cand cate o poza (mai mult doar cu copilul in ultimele luni...de fapt aproape doi ani - ce trece timpul... si de-obicei la presiunea prietenilor). Foarte rar mai imi atragea atentia cate o discutie.. insa de multe ori nu ducea nicaieri, asa ca o lasam deoparte. In concluzie, cu foarte putine perioade de activitate mai intense in jurul cate unui eveniment, am cam neglijat omniprezentul site...


     Si totusi, de ce? Ei bine, in primul rand pentru ca pare potrivit pentru acest gen de afacere: vanzarea de autocolante decorative de perete. Oamenii din spatele tastaturilor (sau a touchscreen-urilor) pot sa ajunga mai usor, mai natural in fata modelelor pe care le propunem, pot sa isi puna imaginatia la lucru, si, poate cu ajutorul nostru pot sa schimbe locuinta/ biroul in ceva mai apropiat de sufletul lor. Cateodata, asa cum se mai intampla pe facebook, fara a deschide laptopul cu intentia de a face modificari pe pereti... :).


     Alt motiv este acela al libertatii de exprimare a opiniilor. Nu am nici un dubiu ca, daca vom face greseli vom fi taxati. Oamenilor le face placere sa scoata in evidenta slabiciunile celorlalti, iar, si din acest punct de vedere facebook-ul este aproape perfect... e ca si cum ai iesi in piata sa strigi ce vrei dar cu o punga pe cap, fara ca nimeni sa se intrebe cine esti de fapt..., in plus, sa fim seriosi, e mult mai usor sa critici, sa incerci sa darami sau sa ridici in slavi orice de acasa, de la caldurica decat sa iesi pe afara pe la - 15%  sa zicem, (prietenii stiu despre ce...).


     Cu alte cuvinte cred ca facebook-ul, este o modalitate de a te tine treaz ca si afacere, de a fi tot timpul atent la calitatea produselor si serviciilor oferite, de a-ti recunoaste greselile, si ce e mai important de a le repara in timp util.


     Este o modalitate de a discuta direct cu oamenii, de a le intelege dorintele si asteptarile (ma refer evident la de partea de afacere...).


     Va presupune din partea noastra dinamism, putere de adaptare, rabdare, onestitate si nu in ultimul rand intelegerea ideii de responsabilitate fata de voi, clienti sau posibili clienti.


     Bineinteles, daca nu vom putea face fata acestor cerinte minime, afacerea ”decorativ-art.ro” se va pierde in obscuritate... ceea ce e departe de asteptarile noastre.


Alain Costea