Conditii de livrare... varianta scurta:

     Dupa ce ati facut comanda pe site, noi realizam produsul si il trimitem prin curier. Plata o veti face la primirea comenzii, in sistem ramburs, direct catre agent. Transportul costa 19 lei.


Conditii de livrare... sub forma de poveste:


     Inocenta...

     Dupa cum spuneam si cu alta ocazie, initial luasem in calcul sa oferim livrarea gratuita. Pentru ca, atunci cand comandam online (ma refer la mine ca persoana fizica) si vedeam ”livrare gratuita”, traiam cu senzatia ca fac economie...


     Realitatea...

     Insa atunci cand am fost pusi in situatia de a da clientilor nostri acest serviciu gratuit, am avut o mica... problema: cum sa vindem un produs cu 40 de lei, daca pe langa costurile de aproximativ 30 de lei (costurile sunt doar cu titlul de exemplu) mai trebuia sa suportam si 20-30 de lei plata catre curier... nu prea era imbucurator. Am discutat cu diverse firme de curierat, am facut simulari, dar, orice am fi facut, tot pe la aceleasi sume ajungeam.


     Revelatia...

     Bineinteles ca urmatorul pas a fost sa ne intrebam cum de alte magazine on-line pot sa ofere aceasta gratuitate catre clientii lor. Am inceput sa studiem concurenta (din simplul motiv ca ne era mai usor sa facem calcule pe ceva ce cunosteam). Raspunsul a venit destul de rapid: costul livrarii era inclus in pretul final oferit catre client. Prin urmare, desi nu prea placuta, ideea era ca va trebui si noi sa facem la fel, altfel riscam sa pierdem clienti, doar pentru ca nu dadeam iluzia unei gratuitati...


     Smecheria...

     Toate bune si relativ frumoase: clientii ar fi crezut ca au livrarea gratuita, noi am fi inclus-o ca multi altii in pret si trecem mai departe. Insa, la un moment dat a aparut o intrebare: cand un client comanda mai multe modele, nu cumva plateste de mai multe ori livrarea ”gratuita” ? Bineinteles ca da! Si asa cum preferam sa nu anuntam discounturi sau lichidari de stoc, sau tot ce intra in aceasta categorie de marketing agresiv - si fals de cele mai multe ori, am inceput sa ne intrebam daca vrem sa facem si noi astfel de campanii... Normal ca am fi putut masca aceasta multi taxare a livrarii sub forme gen: la mai multe produse discount de x%... dar nu asta era ceea ce ne doream...


     Solutia...

     Rezolvarea a venit de la sine. Pentru ca atunci cand vrei intr-adevar sa faci o afacere bazata pe relatii corecte cu clientii nu trebuie decat sa te pui pe tine in situatia lor, si daca iti raspunzi sincer nelamuririle se rezolva.

In situatia de fata, raspunsul era unul singur: clientul va trebui sa plateasca separat pretul livrarii. Daca este in aceeasi localitate cu noi, va fi mai mic, daca este in alta localitate - mai mare. Daca doreste sa ridice produsul direct de la noi, poate sa o faca. Si astfel, noi vom putea vinde produsele proprii cu preturile corecte.


     Riscul...

     Bineinteles, acceptam ca exista riscul de a pierde o parte din posibilii clienti. Cei care vor alege sa caute produsele oferite de noi in alte parti, doar datorita reclamelor (livrare gratuita, megadiscounturi, lichidari de stoc...), fara a face o comparatie per total (de exemplu, acelasi produse la noi sa zicem ca ar costa 200 lei + 19 livrarea = 219 lei, pe alte magazine on-line care ofera livrare gratuita, lichidare de stoc cu discount de 80% il vor lua cu 300 lei...). Insa, evident, clientul decide...


     Dincolo de costuri...

     Ce anume veti primi dupa ce ati comandat un model de pe situl nostru: stickerul de perete cu folie de transfer, racleta personalizata, instructiuni, toate intr-o cutie care sa ofere protectie pe durata transportului.

     Curierul va va inmana factura fiscala impreuna cu chitanta, dupa care veti face plata, numerar catre acesta.


     Concluzie:

     ”Livrare gratuita” - sunt cuvinte magice in comert, mai ales cel on-line. Si da, reclama este sufletul comertului. Insa nu suntem de acord sa pacalim clientii doar de dragul reclamei. Sper sa fim apreciati.